Pass 4 – 70/20 (ner i gruvan och jobba)

Sista två åren jag simmade körde vi ett och samma pass alla tisdagar: 3 (10 * 75 m vila 20 s)

Kul så att man skrattar på sig?

Näe. Inte det minsta.

Det var bara att sätta på sig den mentala gruvhjälmen, blåstället och pannlampan och gå ner och jobba. Inget mer med det.

Men det är ett ganska fint pass. Visst är det jämnjävligt. Men det blir aldrig så att man vänder lungorna ut och in. Ett pass man kan köra när inspirationen är dålig. OM man vill kan man köra en ökning av motståndet på sista låten. Men då är det darrande armar och huvet som vill lägga sig på styret och ben som nästan har panik för att de sitter fast. Fint va?!

Här är passet:

  • 1 låt mjuka upp
  • 1 låt 60 RPM med 4 st 10 s. frekvensökningar
  • 4 *(70 s. tröskel + 20 s. vila) 90 RPM + 2 min periodvila
  • 6*(70 s. tröskel + 20 s. vila) 80 RPM + 2 min periodvila
  • 4*((70 s. tröskel + 20 s. vila) 90 RPM (kan köras som stegrande motstånd om så önskas)
  • 6 min nedvärmning

 

Musiken är mer elektro. Och jävligt mycket ner i gruvan och jobba. Sex låtar. Fullt tillräckligt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *